Regler og rutiner (Oppdatert Januar 2025)

Oppdatert

Ordre

  • Salg skal ikke legges inn i Nextcom før varen skal sendes ut.
  • ID-nummer SKAL alltid oppføres i ordre ved ny aktivering.
  • Salg skal kun gjøres over Nextcom, og ikke over mobiltelefon. 
  • Ved salg av kun skjerm, kan selger gi kr 990 som laveste pris
  • Ved salg av kun skjerm, kan selger gi kr 699 som laveste pris dersom det er 12 eller flere enheter i ordre. 
  • Salg hvor kunden går fra 1 års avtale til 3 års avtale gir ikke provisjon. Salg legges på kundeservice.
  • Salg hvor kunden går fra 3 års avtale til 5 års avtale gir ikke provisjon. Salg legges på kundeservice. 
  • Salg hvor kunden går fra privatavtale til 1 års avtale gir ikke provisjon. Salg legges på kundeservice.
  • Salg hvor kunden går fra privatavtale til 3 års avtale gir ikke provisjon. Salg legges på kundeservice. 
  • Salg hvor kunden går fra 1 års avtale til 5 års avtale MED MOTREGNING, må det ha gått minst 10 mnd. av 1 års avtalen før oppgradering kan gjøres. Ved forlengelse med 5 år trenger man ikke å tenke på dette. 
  • Botgaranti gjelder kun for 5års avtale, og ikke 1års og 3 års avtalene.


Forsikring

  • Forsikringen gjelder kun ved tekniske feil og tap/skade ved ulykke eller tyveri.
  • Forsikring gjelder 3 og 5års lisens. Kunde må da sende inn enten skademelding, anmeldelse eller annen bevis for at enheten er kommet til skade.
  • Ved teknisk feil vil kunden bli henvist til reklamasjon for bytteenhet.
  • ALLE forsikringssaker skal gå via kundeservice. Kundebehandler skal be kunde sende inn saken sin på post@safedrive.no.


Vervepremier 

  • Hva kan du gi i vervepremie: Gavekort på Navasport 1000,-, gratis Safedrive enhet eller MC-etui.
  • Ved verving må det oppgis hvem som er vervet og når.
  • Kunde vil ikke motta vervepremie før faktura er betalt av både verver og vervet kunde.
  • Trekk vervepremie: Safedrive enhet: – 300,-        Gavekort Navasport: – 300,-           Mc-etui – 200,-


Enhet (Gammel/Ødelagt/Reklamasjon)

  • Har kunden en gammel enhet, så skal det IKKE gis en ny enhet gratis!! Enhet skal kjøpes av kunde, laveste prisen dere kan gi er kr. 990. Hvis det gis ny skjerm gratis, blir selger trukket kr. 990.
  • Ønsker kunde å reklamere på en enhet, så skal det IKKE gis en ny enhet gratis!! Kunden må fylle inn reklamasjonsskjema, også får de en erstatningsenhet. Ikke ny.
  • Ønsker kunden å benytte seg av forsikring, så skal det IKKE gis en ny enhet gratis!! Ved forsikring, skal kunden kontakte kundeservice. Kundeservice løser forsikringssaker og ikke selger selv. Henvis kunden til kundeservice ved epost til post@safedrive.no


Reklamasjoner

  • Kunder skal henvises til kundeservice før det kan reklameres på enheten. Reklamasjoner skal IKKE være med i ordre.


Forfall faktura

  • Selger skal ikke inngå avtale om forlenget forfall på faktura uten avtale med Yasin.
  • Selger kan gi opptil 30 dager forfall uten å spørre Yasin. 


Tilbehør

  • Kunder henvises til vår nettside: safedrive.no/tilbehor for å bestille ekstra tilbehør til enheten.
  • Hvis du selger tilbehør til kunde, legg inn tilbehør varelinje i ordre og skriv hva slags tilbehør kunden skal ha i ordrekommentar.


Det bes at alle gjør seg kjent med reglene. Brudd på regler vil føre til sanksjoner bestemt av ledelsen. 

Guide tagget med: regler selger
warning Warning.