Kjøreregler ved «salgscaser» Husets 10 bud (skrevet av tillitsvalgte Linn og Frank)
Kjøreregler ved «salgscaser» Husets 10 bud
1. Hovedregel: Alltid bruk sunn fornuft og behandle kollegaer med respekt!
2. Definisjon på godkjent oppfølging nytt kundekort: Positiv dialog/ interesse vist av kunde og relevante notater. Er kundekortet interessant uten å ha fått dialog – 1 uke.
3. Oppfølging av kunder: 1mnd etter mottatt enhet, deretter minimum hver tolvte måned (ved stort avvik frafaller dette).
4. Hvor lenge kan du beholde kundekort uten utført dialog ved leads – 2 mnd.
5. «case» du har solgt til privatperson, andre har i ettertid gjort et bedriftssalg til samme kontaktperson: Begge selgere beholder sine salg om kunden ikke er fulgt opp privat innen 6mnd etter salg. Blir bedriftssalget gjort innen 6mnd deler selgere provisjon.
6. Salg følger kontaktperson og ikke bedrift, eks om en kunde har to bedrifter.
7. «case» Eierskifte på bedrift; selger x har snakket med ny eier og solgt. Selger Y eier kundekortet pga tidligere salg, som nå ikke er aktivt (Sagt opp, kansellert, el.) til forrige eier. Salget og kundekortet tilfaller selger X.
8. «case» Selger X har gjort salg på en ny eier i en eksisterende bedriftskunde eid av selger Y; Selgere deler provisjon av mersalget og kundekortet beholder selger Y (om lisensen er aktiv).
9. «case» Salg til privatkunde som tilhører en annen selger; Du får hele salget, men eierskapet forblir uendret (salget registreres og settes tilbake på opprinnelig selger).
10.