Feilmeldinger Vianett

Oppdatert

Når betaling ikke går gjennom via mobilregningen, kan vi i de fleste tilfeller lese av feilmeldingen i Vianett.

1. Gå til Statistics på øverste linje.

2. Trykk på «user dialogue» og legg inn telefonnummeret til kunden (pass på at det er norsk flagg). Trykk deretter «get dialogue», så får du frem loggen til kunden.

3. Vi finner kun feilmeldingen dersom vi åpner «details» på en post det står «Failed» på.

4. «Error description» viser årsaken til at betalingen ikke gikk gjennom. Det kan være ulike årsaker:

  • Subscriber is reserved against charging: Kunde har sperre mot innholdstjenester. Denne sperren er det kun operatøren til kunden som kan oppheve. Merk at det kan ta 24 timer fra operatør fjerner sperren til den er opphevet. 
  • The subscriber`s MNO does not have an agreement with strex: MNO= Mobile network operator. Her har ikke kundens operatør avtale med Strex. Kunde må derfor velge annen betalingsmåte.
  • Subscriber reserved against charging, e.g.  too low amount on prepaid card, exceeded monthly limit or subscription barred: Kunde har enten reservasjon mot denne type betaling på mobilregningen, eller så har kunde overskridet en beløpsgrense.
  • Unknown error: Ukjent feil. Ofte så får vi kjørt gjennom belastningen dersom det opprettes et nytt abonnement. IKKE reaktiveret gammelt abonnement fra deactivated subscribers i de tilfellene.


Vedlagt er feilmeldinger med bilder.


Vedlagte filer

Guide tagget med: feilmeldinger vianett
warning Warning.