Klarna refundering/kansellering/prisendring
Nettbutikken er nå bundet sammen med Klarna, slik at endring av ordrer/pris skjer automatisk i Klarna Merchant Portal (Klarna.no).
- Alle Klarna-ordrer får status Behandler i nettbutikken når betaling er gjennomført av kunden.
- Når varen er pakket endres status til Fullført i nettbutikken, og vil da automatisk bli Levert i Klarna.
Varen er levert (Fullført i nettbutikken), og kunden skal slippe å betale(heve kjøpet), alternativt betale mindre:
- Velg Tilbakebetaling og før inn hvilken sum som skal betales tilbake. Bruk gjerne Pil Opp for å enkle utregning. Husk at det skal føres inn sum Eks mva i venstre vindu og mva i høyre vindu. Kontroller Beløp for Tilbakebetaling, og velg Refunder igjennom Klarna. Husk å oppdatere med knappen Oppdater etterpå. Hvis hele summen tilbakebetales, vil status på ordren endres automatisk til Refundert.
Varen er ikke levert, ordre står som Behandler i nettbutikken, men du ønsker å endre pris:
- Endre status på ordren til På Vent, endre deretter prisen til hva ny pris skal være. Husk å skriv prisen eks mva i venstre vindu og mva i høyre vindu. Kontroller at ny pris er korrekt og velg Lagre. Deretter endre status til Behandler og trykk Oppdater.
Varen er ikke levert, ordre står som Behandler i nettbutikken, men du ønsker å kansellere:
-Endre status på ordre til Kansellert og trykk Oppdater.