Klarna refundering/kansellering/prisendring

Oppdatert

Nettbutikken er nå bundet sammen med Klarna, slik at endring av ordrer/pris skjer automatisk i Klarna Merchant Portal (Klarna.no).

- Alle Klarna-ordrer får status Behandler i nettbutikken når betaling er gjennomført av kunden.

- Når varen er pakket endres status til Fullført i nettbutikken, og vil da automatisk bli Levert i Klarna.


Varen er levert (Fullført i nettbutikken),  og kunden skal slippe å betale(heve kjøpet), alternativt betale mindre: 

- Velg Tilbakebetaling og før inn hvilken sum som skal betales tilbake. Bruk gjerne Pil Opp for å enkle utregning. Husk at det skal føres inn sum Eks mva i venstre vindu og mva i høyre vindu. Kontroller Beløp for Tilbakebetaling, og velg Refunder igjennom Klarna. Husk å oppdatere med knappen Oppdater etterpå. Hvis hele summen tilbakebetales, vil status på ordren endres automatisk til Refundert.   


Varen er ikke levert, ordre står som Behandler i nettbutikken, men du ønsker å endre pris: 

- Endre status på ordren til På Vent, endre deretter prisen til hva ny pris skal være. Husk å skriv prisen eks mva i venstre vindu og mva i høyre vindu. Kontroller at ny pris er korrekt og velg Lagre. Deretter endre status til Behandler og trykk Oppdater. 

Varen er ikke levert, ordre står som Behandler i nettbutikken, men du ønsker å kansellere:

-Endre status på ordre til Kansellert og trykk Oppdater.

warning Warning.